Chatbot in vastgoed en makelaardij  

De laatste decennia maakt de wereld een grote technologische ontwikkeling door. Er wordt steeds meer gedigitaliseerd en het fysieke onderlinge contact komt daardoor ook steeds meer te vervallen. Zo ook in de vastgoed en makelaardij. Je ziet dat er steeds meer via het internet bereikbaar is. Doordat vastgoed en makelaardij bestaat uit verschillende kennisaspecten is het handig om een overzichtelijke hulptool te creëren voor de gebruikers van de site. Een chatbot is hiervoor de perfecte oplossing.   

Wat is een chatbot?   

Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner die als widget op de website geplaatst kan worden. De persoon die de site bezoekt krijgt in dit geval een icoon te zien waar de vraag getypt kan worden. Wanneer de vraag is gesteld, gaat de chatbot opzoek naar overeenkomende woorden uit de kennisbank. Hierdoor zal de gebruiker binnen no-time een antwoord krijgen. De chatbot zal worden voorgeprogrammeerd door chatspecialisten. Dit zorgt ervoor dat de chatbot zoveel mogelijk antwoord kan geven op de vragen van de gebruiker en diegene zo verder geholpen kan worden.   

Waarom helpt dit in de vastgoed en makelaardij?  

Zoals net al aangegeven kan vastgoed en makelaardij best wel ingewikkeld zijn voor een potentiële koper of bezoeker. Het is daarom handig om een hulptool te hebben op de site die de vragen van de bezoekers beantwoordt. Het zorgt er namelijk voor dat de gebruiker meer kennis vergaart en dit ook op een snelle manier gebeurd. Hierdoor blijft de gebruiker niet lang met verschillende vragen en kan dit stimuleren tot een eerdere verkoop aangezien de klanttevredenheid toeneemt. Ook zal het een stukje last wegnemen voor de mensen die aan het werk zijn. Zij hoeven zich namelijk niet bezig te houden met “simpele” vragen te beantwoorden en kunnen zich dan focussen op andere projecten. Wanneer de vragen wel specifiek en lastig zijn, zou er altijd wel gewoon contact met de organisatie opgenomen kunnen worden.   

Gerelateerd